مستند داد و ليداد

سال «توليد؛ پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها»

مستند داد و ليداد

مستند داد و بيداد

روايتي دردناك از شهر زنجان – مستند داد و بيداد

فيلمبرداري «مستند داد و بيداد» به كارگرداني «محمد قرباني » كه روايتي از بيكاري ،فقر اجتماعي و اقتصادي در سطح استان زنجان است ، به پايان رسيده و اين مستند پس از مراحل نهايي تدوين و صداگذاري، بزودي آماده نمايش مي‌شود.

مستند داد و بيداد - كارگردان محمد قربانيمستند داد و بيداد – كارگردان محمد قرباني

محمد قرباني درباره‌ي ساخت اين مستند گفت: من اهل زنجانم ، ديدن بعضي صحنه ها در شهر كوچكي مثل زنجان واقعا آزار دهنده بود به همين خاطر سعي بر آن داشتم بتوانم صداي بي صدايان باشم .

تريلر فيلم مستند داد و بيداد را در اينجا مي توانيد مشاهده بفرماييد .

وي ادامه داد: در ابتدا سوژه من را به سمت بيان معضل بيكاري تحصيلكرده‌هاي جوان كشاند،سپس معظل اعتياد و بنيان خانواده و سرچشمه ي همه ي مشكلات فقر … از هر لحاظ فقر …

محمد قرباني تصريح كرد: پس از شنيدن اين اتفاق، اين علامت سوال براي من ايجاد شد كه چطور دانشجوي ممتاز دانشگاه و همسرش كه ليسانس نقاشي است، بايد بيكار و درگير مشكلات اقتصادي باشند؟ و اينجا فساد اداري و گيركردن در بروكراسي اداري خود را به چشم ميزد .

اين مستندساز با بيان اين كه هنگام فيلمبرداري متوجه نگاه ويژه ي برخي افراد به زندگي شده ، گاهي فردي با داشتن يك موتور سه چرخ قادر به اداره ي زندگي خود ميشود و با جمع آوري زباله و فروش آن امرار معاش ميكند . مردي كه فوق ليسانس دارد …

وي در ادامه افزود: مادر يكي از خانواده ها به دليل درگيري با بيماري سرطان يك بار با مرگ مقابله كرده و همسرش هم يك عمل جراحي سخت را پشت سر گذاشته است، با اين وجود هر دو به شدت مقاوم هستند و همچنان به زندگي خود ادامه مي‌دهند. .

به گفته محمد قرباني ، مستند 90 دقيقه‌اي «مستند داد و بيداد» با بهره‌گيري از فرم روايي، به بيان داستان اين رنج اور زندگي در بحرانها در زنجان و بر بستر زندگي، اميد و مرگ مي‌پردازد.

اين مستندساز با اشاره به زمان ساخت مستند «مستند داد و بيداد» گفت: من بيش از يكسال درگير ساخت اين مستند بودم و فيلمبرداري در چند مرحله انجام شد.

وي ادامه داد: در حال حاضر مراحل پاياني تدوين و صداگذاري در حال انجام است و پس از تصحيح رنگ، اين مستند آماده نمايش خواهد شد.

محمد قرباني وارد شدن به حريم خصوصي افراد در قالب مستند اجتماعي را كاري دشوار دانست و تاكيد كرد: من با نمايش مستندهاي گذشته‌ام و توضيحاتي درباره‌ي دليل ساخت اين مستند،

وي در پايان خاطرنشان كرد: «مستند داد و بيداد» مستندي انساني است و فكر مي‌كنم در جشنواره‌هاي خارجي بهتر ديده شود؛

مستند داد و بيداد به نحوي از خطوط قرمز شهر زنجان گذر كرده و نا گفتني ها را به صورت كاملا عريان بيان نموده است .

محمد قرباني كه يكي از نويسندگان و شاعران ترك زبان است حفظ اصالت و زبان مادري را براي خود كار واجبي ميداند و طي اين مصاجبه نيز به زبان تركي صحبت كرده و اذعان داشت ، كسي كه زبان مادري خود را ارج ننهد و قدر نداند ، قدر هيچ نعمتي را نخواهد دانست و ملتي كه زبان مادري خود را فراموش كند در بزرگراه تمدن راه به جايي نخواهد برد .

عوامل توليد مستند «مستند داد و بيداد» عبارتند از: نويسنده، تهيه‌كننده و كارگردان :محمد قرباني ، فيلمبردار و نورپرداز: بهروز بادروج، صدابردار :سعيد احمدي، صداگذاري و ميكس: آرش اسحاقي، تصحيح رنگ: رضا تيموري تصوير بردار دوم ميثم محمدي ، ناصر بيات ، رضا صدر عاملي و پريشا حسني .

دانلود رايگان مستند داد و بيداد بدون سانسور با لينك مستقيم

دانلود رايگان مستند جنجالي داد و بيداد با لينك مستقيم با كيفيت بسيار خوب VCD و فرمت AVI تاريخ انتشار : ۱۳۸۲ | حجم: ۲۹۰ مگابايت | مدت زمان: ۱۰۵ دقيقه نام مستند: داد و بيداد | كارگردان: محمد قرباني كيفيت: VCD | فرمت ويديويي: AVI خلاصه مستند: مستند داد و بيداد اولين ساخته …

دانلود رايگان مستند جنجالي داد و بيداد با لينك مستقيم

با كيفيت بسيار خوب VCD و فرمت AVI

 

تاريخ انتشار : ۱۳۸6 | حجم: ۲۹۰ مگابايت | مدت زمان: ۱۰۵ دقيقه
نام مستند: داد و بيداد | كارگردان: محمد قرباني
كيفيت: VCD | فرمت ويديويي: AVI

خلاصه مستند:
مستند داد و بيداد اولين ساخته محمد قرباني است كه در زمان خود توقيف اما هزاران بار از طريق اينترنت دانلود شده است. در اين فيلم كارگردان با مصاحبه با دختران جوان و زناني كه به خاطر فقر و بيكاري و براي امرار معاش دست به تن فروشي زده اند سعي مي كند اين معزل اجتماعي را نقد و بررسي كند. بدون شك فيلم مستند داد و بيداد را مي توان جنجالي ترين و بحث برانگيزترين فيلم مستند تاريخ سينماي ايران دانست.

Download Mostanad

پارت اول با حجم ۱۴۳ مگابايت | پارت دوم با حجم ۱۴۸ مگابايت

Download Faghro Fahsha

راهنماي دانلود:

پس از ورود به لينك دانلود، روي دكمه Free Download كليك كرده و سپس دكمه Create Download Link را بزنيد تا لينك مستقيم براي شما آماده گرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.